İzleyiciler

17 Eylül 2011

moustache-beard: nam-ı değer pala bıyık -hacı sakal

   Hey yeniden merhaba! erkekler üzerine kurulu bir post daha hazırlamalıyım dedim ve iş başına koyuldum.
   
   Bu yazı için ilham kaynağım, modafobik bloğunun yazarı  genç blogger tuna mert :) Kendisi yeni yeni çıkan sakal-bıyığına itafen yazdığı post ile bir anda kafamda şimşek çaktırdı!!
                    DAHA ÖNCE SAKAL VE BIYIK ÜZERİNE BİR YAZI GÖRMEDİM!!

   Hemen kolları sıvadık bizde....... :)

   Efendim malumunuz sakal  ve bıyık türk erkeğinin vazgeçilmezlerindendir. Özellikle klasik bir aile yapısı ile yetişmiş olanlar için... Bundandır ki geleneksel olarak babada varsa oğulda da sakal/bıyık vardır .... 

şekil 1a- ben! Kaptan olan dedemden babama, babamdan bana :) 


   Hepimizin bildiği klasik bıyık modelini en iyi taşıyan ve bize aşılayanlar Bülent İnal ve Sinan Tuzcu'dur ..Onları bıyıksız görmek neredeyse imkansız artık... ve gerçekten bıyığın erkeği ne kadar çekici gösterdiğinin birer canlı örnekleridir onlar.. Bıyığın birkaç temel formu vardır ki bunlar;
Kaytan bıyık; alttan çok az kırpılan, üstten derin olarak alınan ve ağız kenarlarından aşağı doğru biraz sarkık olur.(Ayhan Işık bıyığı!)
Pala bıyık; alt dudak kenarından kırpılıp, ama üstten hiç alınmayıp alabildiğine uzatılan ve iyice burularak oluşturulan biçim.(ATATÜRK bıyığı)
Burma bıyık; pala bıyıktan daha ince, kendi halinde bırakılan ve parmak uçları ile burulan bıyık
Pos bıyık; kendi başına bırakılır, alttan parmak uçları ve alt dudağı örtmeyecek biçimde toplanıp ve burulmadan bırakılır.(Levent Kırca bıyığı)
Bektaşi bıyığı; pos bıyığa benzemekle birlikte alttan toplanmayan, üst dudak üzerine dökülen, hatta ağıza kadar uzatılan bıyık
Ruscuk bıyığı;.Bıyıkla birlikte alt dudak altındaki tutamıda uzatmayı kapsar.(V for vendetta!)


   Bir diğer sakal-bıyık modeli ise artık neredeyse dünya standartı sayılabilecek bir model olan top sakal...Genel olarak çenedeki sakal bıyık ile aynı genişlikte bırakılır ki, ben kendim bizzat kullanıyorum :) çokta severim kendilerini :)



   Evet artık neredeyse top sakala özdeşleşmiş diğer isimler ise Al pacino, Kayne West, Brad Pitt ve Jhonny Depp.. Hepsi farklı top sakal formlarını kullanansada temelde hepsi aynı. Bu farklı formların sırayla adları; yama top sakal, dar klasik top sakal, dar formal top sakal ve random top sakal :) birde bunun çene kısmındaki sakalın uzatılmış hali var ki onada bizler keçi sakal diyoruz :) ASLA YAPMAYIN!! :)

   Kirli sakal mı dediniz.. Evet ona geldi sıra.. herhalde en az bakım gerektiren model olmalı kendileri.. Gerçi kendi içinde yinede modellendirilse de rahat ve her yüz formuna uyum sağlayabilen bir modeldir ..


malum olduğu üzere traş makinasının 1,2,3,4,5,6... numaralı başlıklarını kullanarak istediğiniz uzunlukta tutulabilir.


işte Conan Obrien de kirli sakala sahip.Ama kendisi yanak bölgesini yok ederek liner stubble denilen modeli uygulamış. çizgi şeklindeki sakalın favoriler ile birleştirilen şeklidir.










  en özelini sona sakladım :) Klasik türk tabiri ile hacı sakalı denilebilecek bu sakal modeli ile bizleri ekran başına toplayan Kıvanç Tatlıtuğ gerçekten çok güzel taşıyor sakalı..Çember sakaldır bu model ve uluslararası ismi bear beard veya direkt ring beard olarak geçiyor :)


   Bu resimden sonra anladım ki sarışın iseniz gayet güzel çember sakal bırakabilrsiniz.İki sarışın adamada gerçekten muazzam deredece yakışmış kendileri...

   Evet gerçekten erkeğin en önemli doğal aksesuarı olan sakal ve bıyık bir anda sizin simanızı ve duruşunuzu değiştirdiği gibi daha karizmatik olmanızı da sağlayabilir . Yeter ki size yakışan doğru modeli tercih edin .



hiç sormayacaksının sandım :) maxx..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...