İzleyiciler

3 Ocak 2012

Atkı ! Soğuk havaların ve kışın vazgeçilmezi

   Merhaba Maxler. Nasılsın? Umarım iyisindir. Malum havalar soğudu ve kış kendini artık göstermekten kaçınmıyor. Aman hasta olma, dikkat! Önlemlerini almayı sakın unutma..
   Aslında sağlığını korumak oldukça basit. Başına bir şapka, boynuna bir atkı.. Ama gel gör ki şapka, bere takmak beni sarmıyor. Takamıyorum.. Bu nedenle Maximilian'ı tanıyan herkes bilir ki, atkılar ve türevleri vazgeçilmezimdir..

 EN ÇOKTA EL ÖRGÜSÜ UPUZUN ATKILARI SEVERİM! ! !
   İşte bu nedenle, ben de sizler için atkı ve onun türevleri/kullanış şekilleri ile ilgili bir post hazırladım. Ne de iyi ettim.!

  
   Evet bir çok farklı atkı modeli ve formu olduğu gibi çok klasik, dünyanın her yerinde görebileceğiniz stillerde mevcuttur.


   Birinci ve ikinci resimlerde olduğu gibi bir ucu önde, diğeri arkada ve üçüncü resimdeki "fular" gibi bağlama şekillerini her yerde görebilirsiniz. Ayrıca 2. resimdeki "Nordic Flakes" deseni de iskandinav ülkelere ait olmaktan çıktı ve tüm dünyada rastlayabileceğiniz bir hale geldi. Saç örgüsü deseni de dahil(1.).


   İşte benim bu sene tatık olduğum atkı türü ve kullanım şekli. Aslında oldukça basit ;iki ucu birleştirilmiş yuvarlak bir boyunluk.. Atkının uzunluğuna göre dilediğiniz şekilde abartılı büyüklükte olabiliyor - ki oldukça sıcak tutan ve görsel bir kullanım da sağlamış oluyor.

   Hangi tür kumaş /iplik kullanayım Max?

   Genellikle atkılar pamuklu, polar, yün ve sentetik ipliklerden üretiliyor. Bu hem bizim açımızdan hafif kullanım kolaylığı sağlıyor hem de üreticiler için kolay işlenebilirlik sağlıyor. Bunların dezavantajlarını sayarsak;

   Siz siz olun aşırı soğuk yok ya da extreme bir hastalık geçirmiyorsanız polar kullanmayın!! Terden geberiyorsunuz. Suyu çok kolay emmediği için ideal sayılabilir.
   Pamuklular iç giyim için daha uygun olurlar. hava alan ve teri emen yapılarından ötürü sizi soğuktan pek korumayabilir.
   Yünlü olanlar - ninelerimizin elle ördüğü o cağnım atkılar çile çile yünlerden yapılır ! ! ! - kışın kullanım için daha uygundur. Dış giyime elverişli olma sebebi sıcaklığı sabitler, ısı alışverişini keser. Suyu emse de vücut sıcaklığında dengede kalır kendileri :)
   Desen olarakta oldukça çeşit var. Ülkeden ülkeye örgü stilleri ve modelleri değiştiği için sayısız kombinasyon mevcut. Ama bizler en çok saç örgüsü, haroşa ve düz örgüyü görüyoruz. Ayrıca, nordic flakes oldukça sık görülür oldu.
   Farklılıktan hoşlanırım diyenlerden isen...

   Bunların dışında da son derece kullanışlı ve de hoş modeller mevcut mu ?
   -Elbette!
İşte onlardan bir kaç kare..
   Şal gibi kullanılan örgüyü, ve fermuarlı olan haroşa örğülüyü inanılmaz sevdim :) pek bir cool...
   Sağ üst resimdekide beni oldukça etkiledi. gerçekten ilginç bir kullanım. bir nev-i "buff"ı andırır vaziyeti var.
  
   Podyumdaki durum ne?

   Şimdi bunların hepsini görmezden gelelim ve işin sadece şıklık kısımına bakalım..

   Birçok marka fall-winter defilelerinde atkıyı çok önemli bir aksesuar olarak kullanır.
   Atkının salınımı, rengi, modeli, bağlanış şekli markalar için birer kriter ve görsel noktadır. İşte bu nedenle onlardan da bi'kaç şey arakladım . HihİhHiİHhiHi

   Dediğim gibi atkının modeli, rengi, kullanılış biçimi, birer aksesuar ve birer odak noktası olacak şekilde bu defilelerde yer alıyor..(gucci,prada,dkny,tommy H.,YSL,HM,zara,chanel,.......)

   Sokakta ne oluyor?

   Bunları da anlattıktan sonra sıra geldi sokaktaki atkının kullanımına! Sokak stili ile birleştirildiğinde atkı bir ısıtıcı vazifesinden çok görsel bir obje oluyor.
   İşte bir kaç sokak stili...


   Benim kalbimi mest eden look'lar tabii 1. ve 2. resimler. 2. resimdeki bağlama şeklini gerçekten çok beğendim ve de kullanmayı düşünüyorum.
   Sakallı amca zaten Max amcanıza benziyor diye özellikle koyuldu :) Günlük hayatta aynı normlarda geziyorum :)

   Havanın soğukluğunu biraz abartsak mı?  ;)
  
   Evet bu saatten sonrası tamamen benim Fantazi dünyamı gösteriyor.
   Eğer havalar - 30 derece civarlarında olursa muhtemelen Chanel'in kapısına dayanıp alacağım bu outdoor kıyafetlerini....ben onlara  "fantasy in my dreams" ismini taktım ama chanel gayette fall-winter 2011 diyor :D  


Dediğim gibi atkı ile alakası yok. Sadece soğuğu abarttık. :)


   Aman ha havalar kötü kolla kendini :P Atkını dolamadan boynuna sakın evden çıkma.. E artık biraz da şık bağla şekilleri de biliyorsun. Ala Ala..

Ne?gece gece ne mi yapıyorum? Hiç sormayacaksın sandım. Maxx!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...